Friday, September 18, 2015

YEAY! BLOG DAH UPGRADE!

Elo!

Hari ni sepatutnya First Impression Friday, tengah memerah keringat otak ni memikir apa yang nak di 'first-impression' kan. Make-up? Chocolates? Food? Haha. Tinggalkan suggestion below okay?!

Aku happy sebenarnya sebab blog aku ni ada rupa sikit. Sebelum ni pakai default fonts, bosan. Semua pakai defaults. Since now dah banyak tutorial, boleh la nak godeh-godeh html codes tu ha. Tak la susah mana sebab zaman MySpace dulu dah belajar kan? Chewah! Sebenarnya banyak bloggers lain yang dengan sukarela buat tutorial. Hakikatnya diorang pun sama je amatur macam kita, bukan computer programmer atau web designer pun. Jadi tutorial diorang quite straight forward sebab diorang tak pakai ayat ayat yang susah nak difahami melainkan blogger tu suka abuse bahasa Melayu contohnya

"Cawi kod nieyh & paste kat bawah dia aw. Jangan lupew save puwluck"

berkerut kening aku nak baca. Tak semena otak aku jadi kecut. Perasaan malu jangan cakap la. Inikan pula nak baca the whole blog entry? Maaf, saya takkan datang lagi. Haha!

Antara upgrades yang ada : 

1. Dah tukar header blog untuk nampak lagi minimalis.

2. Title sidebar tu nanti aku nak spend masa design la sikit kot. Aku suka minimalis. Sebab nampak elegant and chic gitu. Eleh.

3. Dekat bawah header blog tu pun ada few pictures. Gambar pertama tu *ehem* kalau nak baca bio boleh click situ. Tapi aku tak upgrade lagi la. Sama je macam before this cuma aku pindah daripada sidebar masuk ke tempat lain.

4. Entry footer pun aku dah letak border. Walaupun radius kelam kabut macam tu, sebenarnya aku ambik dari blog tutorial lain. Aku malas nak tukar lagi. Aku tengok macam comel pulak dia kabut macam tu. Haha.

5. Aku dah letak disclaimer dekat bawah. Baru rasa selamat sikit sebab blog sebelum ni ada peniru. Tiru sebijik. Macam tak ada identity. Bila dia found out kawan blogger aku punya pun sama lawa, dia campurkan design blog macam aku, tapi font dia ambik macam kawan aku. Haha. Kau ghase?! Syarat wajib BBNU kan? MihMih.

Tapi virus ada lagi,
AisyaAzman

No comments:

Post a Comment

Hello Bloggers, do read my 'About Me' and 'Disclaimer' section before you leave a comment & play nice!