Monday, November 2, 2015

Persiapan sebelum travelling 1.1

Elo!

Hari ni macam tak ada kerja pulak sebab hari tu dah puas bertungkus lumus, hari ni relax sikit. Sementara tunggu simulation habis runnning, makanya aku decide untuk update aktiviti sabtu lepas. Yay!

Seperti yang ramai tahu, sabtu lepas adalah hari jadi aku. Hari jumaat tu aku dah letih, aku decide nak tidur awal (read tidur as scroll handphone). Aku rasa dalam pukul 12.04pm tu, mak aku ketuk pintu. Aku tak expect apa apa pun sebab macam tahun tahun sebelumnya, i dont celebrate my birthday. Paling paling pun balas birthday wishes dekat Facebook, Instagram and wishes from my family. Mak pun akan peluk and wish me all the best. Thats it.

So masa mak aku ketuk pintu tu, aku just assume dia nak peluk je la. Aku pun bukak la dengan mata separuh bukak sebab silau. Tiba tiba..


Happy Birthday to you~
Happy Birthday to you~
Happy Birthday to Acha
Happy Birthday to you.
Wuuuu~

That was exactly what i heard. Cuma aku dapat dengar suara bapak aku je. Dia nyanyi lain sikit. Macam ni..

Happy Birthday to you~
Happy Birthday to you~
Happy Birthday to Gemok
Happy Birthday to you.
Wuuuu~

Orang lain nak wuu, dia pun nak wuu jugak. Comel la bapak aku ni! I feel like a kid again. Dari lilin tu dah nampak agaknya berapa umur aku. I honestly dont remember when was the last time i blew candles. Rasanya kali terakhir tak sebanyak tu. Haha. Lebih sikit kudrat untuk tiup lilin tahun ni. Alhamdulillah!

Aku terus basuh muka, potong kek, makan dengan semua. Bayangkan pukul 12 pagi? Haha. Ingat esoknya, hari Sabtu tu nak duduk rumah je, tapi tiba-tiba S.G whatsapp ajak keluar pulak. Halah. Pagi pulak tu. Tapi dia punya 'pagi' tu aku dah faham sangat dah. Sebagai seorang perempuan dan anak dara yang di didik dengan baik, aku bangun awal hari Sabtu tu. Dalam pukul 8:30pagi aku dah keluar belikan nasi lemak untuk ahli penduduk tetap rumah ku. Aku tunggu jugak si SG ni whatsapp aku. Katanya pukul 10 dah gerak. Lepas makan nasi lemak tu aku mengantuk gila. Aku siap tidur balik. Aku kunci jam takut terlajak. 

Lapar pulak aku tengok nasi lemak ni. Ohoi!

Tiba tiba dalam pukul 10 lebih tu S.G whatsapp dia kata dia baru bangun. Kan aku dah cakap? Hahaha. Lantak kau la. Aku pun sedap tidur balik tadi. Makanya setelah bersiap siaga, kami pun mulakan perjalanan ke Subang Jaya. Kitorang ni malas nak pergi tempat jejauh tanpa sebab. Tapi ada apa di Subang Jaya yang menyebabkan kami beria sangat nak ke sana?


Aku rasa ramai dah tahu sebab dah viral dah benda ni. Aku pun dah prepare for the worst. Aku ni cukup tak gemar nak selit selitkan badan antara manusia ni. Aku cepat lemas. Aku dah bagitau S.G kalau aku pengsan atau lemas, sila dukung aku dan letak ke tepi dengan kasih sayang. Haha. Then S.G tanya aku

"Cuba kira berapa ramai orang bawak stroller"

Ramai jugak la yang bawak. Aku bukan nak cakap apa, but have some common sense la. Tempat tu sempit. Nak bawak stroller. Yang dalam stroller tu, anak. Dah la panas, tak selesa, tambah pulak buat tempat tu tambah sempit. Tak kurang jugak berapa kali stroller langgar objek sana sini. Kalau tak nak fikir pasal orang lain, at least fikir untuk anak sendiri la. Berapa ramai orang dekat situ, banyak jangkitan. Bukan bersih sangat pun. So please. Korang takkan nampak aku dekat FoodFest ke, Karnival Jom Heboh ke, whatever la. 

Rambang la jugak mata sementara ada dekat sana. Aku memang malas nak berhenti berhenti ambik gambar dekat dalam. Sepanjang aku dekat sana, aku sibuk nak tengok kasut, ramai jugak yang sebok ambik gambar. Nak masuk blog lettew. Ni lagi satu aku nak bebel, boleh tak tepi? I mean, i am also a blogger tapi aku tengok keadaan jugak nak mengambil gambar. Tengah syok jalan, tetiba orang depan tu berhenti, halang jalan. Semata? Nak tangkap gambar SELURUH rak kasut tu. Motif aku di situ? Haruslah tunggu dia habiskan sesi bergambar. Please. Tengah ramai tu wey kak oi. Aku memang kemam bibir je dekat situ tahan geram.

Aku dengan S.G cuba focus pada misi sebenar yakni cari Daypack dan Kasut kalau ada. Kasut tu aku tak berapa sangat sebab aku ada few shoes at home yang tak berpakai sangat. Ada la jugak beberapa kasut yang murah tapi macam biasa la, tak menarik sangat. Banyak kasut Puma Suede. Ramai yang tahu, fabrik baldu ni sensitif sikit. Aku rasa memang tak sesuai nak dibawa travel. Makanya, aku skip. Terus cari Daypack. Akhirnya aku jumpa Daypack Gelert 35L dengan harga RM85. Aku suka. Aku terus ambik, peluk. Ha gitu. Haha. Jalan lagi jumpa pulak Karrimor Wash Bag. Harga asal dalam seratus lebih, tapi hari tu turun jadi RM29. Aku kaut. Haha. 

Aku tak tau S.G ambik apa masa tu. Tau tau, dia dah ada dekat kaunter pembayaran. Ah biar dia survive sendiri. Dia suka marah aku kalau aku hilang dekat mana mana. Dia kalau tak nampak bayangan aku, mula la meroyan. Mesti dia ingat aku tinggalkan dia padahal aku dekat sebelah je. Apa apa je la yang penting tak hilang masa pergi melancong nanti. Haha. Aku ikat dengan tali rafia. 

Hasil tangkapan pada hari itu cuma Gelert and Karrimor RM29 tu je.
Karrimor lagi satu yang besar kelabu tu and water bottle Hello Kitty tu
aku beli masa Sports Direct sale beberapa hari lalu. Boleh baca dekat 

Aku memang tak menahan tengok bag Gelert tu. Aku suka design dia sebab nampak macam lasak sikit. Haha. Aku tak suka kalau kosong je depan tu. Aku pun dah sampai rumah, aku belek belek. Tengok tengok poket dia. Haih bertambah jatuh cinta aku dibuatnya. Terus betulkan tali, kasi sesuai dengan badan sendiri. Ambik feeling dulu. Aku simpan semua dalam satu bag plastik supaya tak berhabuk tapi aku pastikan, beg beg ni yang aku akan nampak dulu bila bangun pagi. Bagi aku semangat untuk terus bekerja keras. Hewhew. 

Lepas dari tu, perut aku dengan S.G dah pedih pedih. Lapar bukan main. Terus gerak pergi Sunway Pyramid. Makan Seoul Garden. Macam biasa, tak ada masa nak tangkap gambar. Haha. Aku rasa aku kena sesuaikan diri menjadi seorang blogger yang kental. Sebab dah lama 'bercuti' kan? Makanya, bagilah aku peluang untuk belajar semula. 

Oh yang penting, kalau ada sesiapa yang nak pergi sale Sports Direct tu, silakan! Aku sangat alu-alukan. Yang penting, semua barang barang dijamin halal. Sekali lagi aku ulang..

HALAL!

Orang Melayu ni biasanya dia nak bukti. Kalau nak bukti sijil, aku tak ada, tapi aku cuma ada ni..


Nasib baik dia tak lukis sekor dekat situ. Haha. No parking rupanya. 
Aku kalau jumpa siapa yang tulis ni, nak je aku lututkan sampai ke Jannah.



Sis Terkejut,
AisyaAzman
 

No comments:

Post a Comment

Hello Bloggers, do read my 'About Me' and 'Disclaimer' section before you leave a comment & play nice!