Wednesday, April 20, 2016

A little rambling about my blog

Elo.

Actually i've been blogging since 2007 but then i keep changing my blog sebab ramai tiru (eh macam poyo potato pulak kau) but masa tu aku macam remaja memberontak sahaja kerja (i was 18 kot. pfth), bila baca balik sekarang macam poyo potato je entry aku dulu dulu. Banyak marah-marah, banyak kata kata yang tak sesuai dijadikan bacaan umum. But i am the kind of person yang suka express thru my writings. Aku ni banyak cakap tapi lebih baik dalam penulisan. Ramai yang suka my blog entry. Followers pun ramai. But then aku rasa macam, its time to change. Malangnya followers aku tak ikut sekali. Haha. But it's okay. I wanna start fresh and new. 

The Layout

Blog dulu, header aku di lukis oleh seorang graphic designer yang comel. Sekarang aku dah lost contact dengan beliau. Sedih. Masa aku kenal dia dulu, aku free hair. Tak de ala ala muslimah sekarang. Hari tu ada terserempak dengan dia, masih macam dulu. Aku nak tegur tapi dia macam buat tak tahu je and she seems like she's in a hurry, so malas nak kacau. The header was so cute and sebiji macam personality aku. I like it so damn much tapi rasa macam dah misplaced. It was years ago, dah boleh masuk muzium rasanya. But something personalized like that, is so dear to my heart and i know takkan ada orang lain yang dapat design macam mana yang dia buat untuk aku. My blog layout back then pun minimalist jugak, warna putih jugak. Then ada this few followers yang ikut layout aku sebiji sebiji and entry pun macam lebih kurang sama. Macam tak best la ada bayang bayang, en? So aku yang lari. Haha. Blog tu pun dah tutup.

The Entry

I think blog sekarang entry lebih matang dari dulu. Kalau dulu, aku macam restricted sikit nak update blog and do all this reviews and stuffs. Dulu banyak bebel about life and all. Ada this one day kawan aku cakap, adik dia suka blog aku. Katanya adik dia admire gila cara penulisan aku. Aku macam segan sebab entry dulu, bahasanya agak pasar and tak sopan. So, i changed. Hihi. Sekarang dah dewasa, dah kerja, dah ada duit sendiri, its kinda fun to blog about life more. Boleh blog pasal make-up, pasal food reviews, pasal fashion and music and all that stuffs. Oh by the way i added an MP3 player on my blog! Yeayers! I super love runway songs and it kinda suits my personality yang suka simple, minimal and i love fashion so damn much. But i am not a fashionable person. Haha. Pakai selekeh jugak. But wadehel, aku suka.

Itu je nak bebel,
AisyaAzman.



2 comments:

  1. sempoi...heheh. tapi best r lagu yg tgh main ni

    ReplyDelete
  2. Pengalaman mendewasakan kita orang kata. Hehe ! Dulu-dulu bebudak sikalang udah dewasa kok, tak kan masih berada di takuk lama kan. Actually, sangat bagus berubah kepada kebaikan. Alhamdulillah, semoga semua urusan awak dipermudahkan kita doakan sentiasa. :)

    ReplyDelete

Hello Bloggers, do read my 'About Me' and 'Disclaimer' section before you leave a comment & play nice!