Friday, July 15, 2016

Dining at Koryo-Won For The Second Time!

Hello everyone!

How have you been so far? Still celebrating Eid? Oh well you should. Eid is for a month long. So why not? Honestly i am done with all the Rendang and Ketupat and what not. I just want to go out and eat something other than 'Raya Food'. I decided to contact my forever bestie, Anne. Kebetulan dia memang nak keluar lepak. I contacted her around 1pm. She told me to get ready before 6pm - 6.30pm. As usual, memang lambat. Mula mula macam tak nak make-up. But since aku dah siap, dia pulak lambat, aku pun sempat la main make-up sikit. Usually when i am out with my friends, i prefer to wear something more natural and thin layer of make-up. Mula-mula macam nak buat 'Get-Ready-With-Me' (GRWM) kinda video. Tapi aku sedar, aku ni kalau depan camera, mak aih, malu. Lagipun aku tak ada gadget yang sesuai. Tak apa. Nanti sis kumpul duit atau buat tabung dana. Okay?

 This is what i use. Well most of them. Since i wasn't thinking about making a tutorial, so
tak ada proper image of what i use. This is just an image i took for my instagram.
Haha. Okay, i use that blusher pallete, that Stila Liquid Lipstick and my
forever-holy-grail weightless foundation from Nars. I got this thing with foundations
and liquid lipticks.

 Tadaaa. Ihik. Maluw maluw maluw. Kalau ada sesiapa interested with this look,
i'll be happy to create one special post about this and i will explain everything
in depth. Okay? I am not a professional. Kalau tahap amatur tu, count me in!

Dalam pukul 6 lebih tu, Anne sampai. Menjerit jerit kami sebab Kuala Lumpur lengang, okay? Lengang. Masa tu baru raya kelima. Kitorang dah meronta-ronta nak makan benda lain. Lagipun aku rindu dekat si gendut sorang ni. Cannot tahan. Hihi. 

Setibanya di KLCC, Anne cakap nak pergi Kinokuniya dulu. Macam biasa, my favorite section would be Literature (English), Bibliography (English) and Sastera. Bahagian Novel melayu cuma tempat aku dengan Anne gelak gelak baca tajuk novel zaman sekarang.

Nampak tu? 'Laki aku negro'. 
What?! Anne nak cari lettew. 

 My favorite section! 

I honestly wanna buy this book. Since i have almost all of Pramoedya Ananta
Toer's books, aku tak ingat yang ini aku dah beli ke belum.
Bila sampai rumah, lupa pulak nak check. Dah la tinggal satu je. 
Siapa ambik, sis jentik! *Sorok belakang-belakang*

 
 "Anne, aku dah lapar!"

Akhirnya, tak ada la beli buku pun. Cuma browsing je. Maka bermulalah perjalanan kami ke Koryo-Won yang terletak pada level yang sama. Pada mulanya aku nak makan Yukgaejang hari tu. Sumpah sedap. Tapi Anne pulak cakap Topokki dia sedap. Alaaa. Macam rugi pulak kalau tak rasa.
Daripada hari tu aku duk tengok benda ni. Comel.

 Macam biasa. Banchan sampai dulu. Biasanya Banchan ni kurang bersentuh.

Sampai dah topokki kita. 

Dekat Koryo-Won, boleh pilih nak Topokki ayam or daging. Since Anne dah berjaya menghasut aku dengan mengatakan bahan perap pada daging ni memang sedap, aku pun ikut la kehendak dia. Memang sedap. Daging dia kecik kecik. Tapi sedap. Kalau nak makan banyak, boleh order BBQ set. Memang dia serve daging ni. Untuk harga topokki ni RM35. Air mineral, aku tak nak la ulang berapa harga dia. Aku tak boleh nak buat apa. Haha. Aku dengan Anne dah cakap lainkali nak makan sini, aku bawak botol air je. Lantak kau sana. Siapa suruh jual air mahal.

This is just a video i decided to upload. I just downloaded a video editing software and suddenly i am all excited to buy myself a Go Pro or whatever smaller than my digital camera. Sorry for the bad editing. I am still practicing. Hiks.

Kalau nak baca entry first time aku makan Koryo-Won,
boleh click [sini]

I wish i can write more. But this is all i have. Video ada tapi kualiti tak seberapa sangat. Lagipun, aku tak minat vlogging. So, yeah. Till my next entry, peeps!

Babai,
AisyaAzman

 

4 comments:

  1. tengok makanan itu made me hungry T_T

    ReplyDelete
  2. waaa... i am drooling because of the food (^__^) nice sharing dear

    ReplyDelete
  3. Gosh! Food! Haha. Salivating with this post as well. :P Anyway, video is great, much better than my first edit.

    ReplyDelete
  4. Aisya, i do want to know about your simple makeup up there! I am into makeup nowadays >.< The only korean restaurant yg i pernah pergi, DuBuYo. And yep, air dia mahal gila! haha.

    ReplyDelete

Hello Bloggers, do read my 'About Me' and 'Disclaimer' section before you leave a comment & play nice!