Thursday, August 25, 2016

How to not give a damn

Hello.

It's been awhile kan? Haha. Tak ada story sangat pun nak share tapi ada la few events dalam kehidupan seharian yang agak menduga jugak. Kadang kadang ni, orang cuma boleh cakap je. Itu je la limitnya. Sebagai contoh

"Weh kau beli la kereta"

Dia bayar tak bulan bulan?

"Weh kau kahwin la cepat"

Dia nak tolong jaga anak kau ke nanti?

and the list goes on. Ada beza antara pendapat dan mendapat. Mendapat tu bila aku tak puas hati dengan 'pendapat' kau, memang kau akan dapat la 'mendapat' tu. Haha. I can be nice at times. Ada masa aku jadi pure evil jugak. Wah gitu.

As you can see, i am back to my minimal layout. My forever fave. Sekarang semua pakai themeXpose tu kan? To be honest i like my own version better. Might not be as 'sleek' as others but it is mine and i made it by myself. I prefer mine to be as simple as possible. Tak ada moving here and there, tak ada anything bulky and that my friend, is what i called, MINE.

Okay, blog 101. Pada aku, blog ni, is your identity. Just write whatever you want, your random ramblings, which is a lot more original dan bersahaja. My definition of kemas would always be the font, the layout and the color pallete. Nak comel comel ke, apa ke, i have no judgments, it is YOURS. Itu identity awak.

Entries. You write whatever you want. Lantak la orang nak baca atau tidak. People go for stories and actual events. Kena tahu jugak, ada jenis suka membaca and jenis selective reading. Tell your stories, share your thoughts, share your tips and tricks. Blog lawa tapi tak ada isi, macam tak berguna. All you do is share your point of view yang sebenarnya you want people to cater your needs. Kepada yang suka menulis, just be yourself. Blogspot ni sebenarnya untuk mereka yang suka menulis. Yang suka berkongsi. SEHINGGA orang mula menjana pendapatan and make blogspot as a platform untuk cari duit. But its okay. Selagi tak serang aku ramai ramai. Haha.

Language. Suka hati nak language apa. Kalau dengan Anne, normally aku cakap Bahasa. Kadang English. Aku suka cakap dengan dia sebab English dia bagus. Budak TESL kan *pfth*. Haha. Tapi untuk blog, dia lebih selesa bebel dalam Bahasa. It's okay If your English is kinda broken here and there. You will learn a lot along the way.

Pendek kata, just be yourself. Tak payah ikut tekak orang. Do what you wanna do. Write what you wanna wright. Use whatever words you want. Nak carut ke apa. Aku tak galakkan cuma if that is how you wanna express your feelings, siapa pula kita nak halang. Ha gitu. I am more towards originality. Lagi kasar, lagi aku suka. Sebab, mengaku je la, kau memang jenis kasar. So? Haha. UNLESS you are writing something formal, kau jangan buat pasal. Use proper words. Pastikan what is the purpose of your blog. If it is more towards glitz and glam, i suggest guna la perkataan elok elok sikit. But my blog, ikut suka hati aku tapi aku rasa lebih kepada my online diary. Macam mana aku cakap, macam tu jugak aku tulis.

Back to the title, How to not give a dam*, aku harap lepas baca ni, kalian semua lebih mahir dalam mengamalkan sifat 'pergi memphus'. Sejak amalkan konsep tu, hidup aku lebih bahagia. Hahaha!

Dah la lama tak update, tetiba hembus macam ni pulak, kan? Bare with me okay? More stories coming your way! Woots!

SisChill,
AisyaAzman


6 comments:

  1. Yes. be yourself.
    Plus - we are leaving in Malaysia which is no a English speaking country. Well we can speak whatever we want. Just speak it out if you want to.
    Hehe.

    ReplyDelete
  2. Hey be yourself, write DAMN correctly.

    Dont give a damn ok? eh? #sisemo

    ReplyDelete
  3. sifat 'pergi memphus' itu merupakan suatu keperluan. and yes, jangan dengar sangat ' apa orang kata' sebab bukan dorang yang rasa. huhuhu

    ReplyDelete
  4. hahaha saya dah lama amalkan sifat pegi memphus tu dlm kehidupan seharian :p
    thanks utk entry yg membangun ni!

    ReplyDelete
  5. betul tu kalau nak ikut kata org mmg sampai mati pun xhabis coz the list goest on..
    just amik yg positif jer...

    btw i like your minimal layout too..nice and clean...

    jom lawat blog zety

    ReplyDelete

Hello Bloggers, do read my 'About Me' and 'Disclaimer' section before you leave a comment & play nice!